SEO Vs PPC: Kt贸ry wygra艂 bitw臋, aby by膰 na szczycie?

 Aby zwi臋kszy膰 widoczno艣膰 online, liczb臋 odwiedzin i potencjalnych klient贸w, firmy zatrudniaj膮 firm臋 zajmuj膮c膮 si臋 marketingiem online, kt贸ra zapewnia ekologiczne us艂ugi SEO lub us艂ugi marketingowe PPC.

Ale rzeczy nie s膮 tak proste, jak si臋 pojawiaj膮. Bardzo wa偶na decyzja, czy p贸j艣膰 z SEO lub PPC, aby strona by艂a widoczna na pierwszej stronie wyszukiwarki, wci膮偶 uderza膰 w umys艂 przedsi臋biorc贸w.

Co jest lepszego mi臋dzy tymi dwoma? To zale偶y od celu, rodzaju produkt贸w lub us艂ug, kt贸re chcesz sprzeda膰, bran偶y, do kt贸rej nale偶膮 twoje us艂ugi, i jeszcze wi臋cej. Tak wi臋c decyzja pomi臋dzy PPC a SEO b臋dzie zale偶a艂a od Twojej firmy.

Przed oczyszczeniem powietrza z SEO i PPC, najpierw zrozummy, czym dok艂adnie s膮 SEO i PPC?

SEO: Optymalizacja pod k膮tem wyszukiwarek pozwala witrynom na pozycjonowanie wy偶ej w bezp艂atnych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach dla poszczeg贸lnych s艂贸w kluczowych. Na podstawie jako艣ci tre艣ci, recenzji, link贸w zwrotnych i innych czynnik贸w roboty indeksuj膮ce przeszukuj膮 witryn臋 do najwy偶szych ranking贸w. Jest to us艂uga freemium i bardzo preferowana przez firmy.

PPC: Jest to skr贸t od pay per click, w kt贸rym firmy musz膮 kupowa膰 przestrze艅 reklamow膮 w wyszukiwarkach, aby osi膮gn膮膰 docelowe s艂owo kluczowe w najlepszych wynikach.

Przyjrzyjmy si臋 bli偶ej, aby dowiedzie膰 si臋, kt贸ry z nich - SEO lub PPC daje przewag臋 firmom:

- R贸偶nica w najlepszych rankingach

Bez wzgl臋du na to, jak zoptymalizowano witryn臋 pod k膮tem wyszukiwarek, zawsze s膮 one umieszczane poni偶ej lub na g贸rze reklam PPC.

Miejsce, w kt贸rym wy艣wietlane s膮 reklamy PPC, zale偶y od kwoty zap艂aconej, liczby s艂贸w kluczowych, s艂贸w kluczowych zawartych na stronach docelowych, s艂贸w kluczowych w reklamie i innych czynnik贸w.

Witryny te znajduj膮 odzwierciedlenie w wynikach organicznych, kt贸re s膮 uwa偶ane za najbardziej odpowiednie dla zapytania u偶ytkownik贸w wed艂ug wyszukiwarki. Z drugiej strony reklamy PPC s膮 cz臋艣ci膮 kampanii marketingowych w wyszukiwarkach premium, kt贸re s膮 pokazywane widzom o okre艣lonej geografii i danych demograficznych w okre艣lonym czasie.

Podsumowuj膮c, strony internetowe zdobywaj膮 najwy偶sz膮 pozycj臋 w wynikach organicznych, kt贸re s膮 zoptymalizowane pod k膮tem SEO, a reklamy s膮 na pierwszej stronie u g贸ry, gdy za koszt za klikni臋cie (CPC) p艂aci si臋 ogromn膮 kwot臋.

- Wydatki do wykonania

Elastyczno艣膰 przeprowadzania eksperyment贸w to bardziej SEO, poniewa偶 nie wi膮偶e si臋 to z dodatkowymi kosztami. Ale jest jeszcze jedna prawda, 偶e ​​osi膮gni臋cie sukcesu dzi臋ki darmowym zasobom nie b臋dzie 艂atwe. To samo dotyczy us艂ug SEO, w kt贸rych trzeba du偶o wysi艂ku, aby popchn膮膰 witryn臋 do wy偶szej pozycji.

Mo偶esz nawet zr贸b to sam, przesy艂aj膮c 艣wie偶膮 zawarto艣膰, kt贸ra jest cenna, zapewniaj膮c wysokiej jako艣ci linki wsteczne, zachowuj膮c optymaln膮 g臋sto艣膰 s艂贸w kluczowych, poprawiaj膮c wydajno艣膰 i czyni膮c wszystko, co istotne dla u偶ytkownik贸w, kt贸re zwi臋kszaj膮 komfort u偶ytkownika lub korzystaj膮 z us艂ug SEO.

Reklamy PPC wymagaj膮, aby艣 wydawa艂 dolary za ka偶de klikni臋cie, a koszt klikni臋cia dla reklam by艂by r贸偶ny, co zale偶y od popularno艣ci danego s艂owa kluczowego, od reklamodawc贸w u偶ywaj膮cych tego samego s艂owa kluczowego lub od tego, ilu reklamodawc贸w ju偶 zarezerwowa艂o pozycje reklam dla tego s艂owa kluczowego .

W oparciu o bud偶et zarezerwowany dla kampanii reklamowej PPC, mo偶esz obliczy膰 i kupi膰 pozycje reklam dla okre艣lonej stawki CPC.

- Nat臋偶enie ruchu

To jest najbardziej dyskusyjne pytanie, kt贸re przynosi wi臋kszy ruch? Chocia偶 SEO wymaga wiele wysi艂ku, aby strona by艂a na najwy偶szym poziomie, ale op艂aca艂a si臋 na d艂u偶sz膮 met臋.

Statystyki pokaza艂y, 偶e strony internetowe generuj膮 czterdzie艣ci pi臋膰 razy wi臋cej ruchu z bezp艂atnych wynik贸w wyszukiwania ni偶 kampanie reklamowe PPC. Dzi臋ki SEO strony b臋d膮 dostawa膰 ruch 24/7 bez wydawania ani grosza, chyba 偶e zatrudnisz us艂ugi SEO ... J

Je艣li kto艣 twierdzi, 偶e ma natychmiastowy i du偶y ruch w reklamach PPC, nie pozw贸l im zapomnie膰 o wydatkach, kt贸re wydali na pozyskanie potencjalnych klient贸w. Na ko艅cu sytuacja jest prawie taka sama.

W zwi膮zku z tym uzyskasz ruch organiczny, a偶 strona osi膮gnie wysok膮 pozycj臋 na pierwszej stronie, a p艂atny ruch do momentu zap艂aty za klikni臋cia.

- Rozmawiaj o rzeczywistych wynikach

Firmy prowadz膮 albo optymalizacj臋 SEO, albo prowadz膮 kampani臋 reklamow膮 PPC nie tylko po to, aby zr贸wnowa偶y膰 nat臋偶enie ruchu, ale tak偶e w celu przekonwertowania u偶ytkownik贸w do potencjalnych klient贸w.

Strona pojawiaj膮ca si臋 przed u偶ytkownikami w pierwszych 5 wynikach mo偶e nie by膰 szczeg贸lnie odpowiednia dla u偶ytkownik贸w, kt贸rych szuka. Odwiedzaj膮cy pochodz膮cy z wyszukiwania mog膮 nie konwertowa膰.

Z drugiej strony kampanie PPC s膮 wysoce ukierunkowane i oparte na s艂owach kluczowych, kt贸re po klikni臋ciu przez u偶ytkownik贸w zwi臋kszaj膮 prawdopodobie艅stwo, 偶e u偶ytkownik jest zainteresowany produktem lub us艂ug膮.

Najwa偶niejsze: wsp贸艂czynnik konwersji jest wysoki w przypadku reklam PPC, ale dzieje si臋 to kosztem, a SEO generuje wysokiej jako艣ci kontakty, ale je艣li chodzi o konwersj臋, to nie jest to warto艣膰 nominalna.

- Inwestycja czasowa

SEO przynosi d艂ugoterminowe wyniki, ale indeksowanie i pozycjonowanie strony wymaga czasu. Zamiast tego, PPC po prostu potrzebuje inwestycji w pieni膮dze i naprawd臋 op艂aca si臋 natychmiastowy ruch i wysoki wsp贸艂czynnik konwersji.

Je艣li chcesz uzyska膰 du偶y ruch i sprzeda偶, skorzystaj z us艂ug marketingowych PPC, w przeciwnym razie mo偶esz preferowa膰 SEO.

Co wi臋cej, SEO nie b臋dzie wymaga艂o wiele czasu, aby zarz膮dza膰 i monitorowa膰 stron臋 internetow膮, podczas gdy kampania reklamowa PPC musi zapewni膰, 偶e s艂owo kluczowe zostanie przeszukiwane pod k膮tem kosztu klikni臋cia.

Jaka jest ostatnia analiza?

Szybkie spojrzenie na godne uwagi statystyki:

- Wyniki organiczne mog膮 zosta膰 klikni臋te przez u偶ytkownik贸w o艣miokrotnie.

- 70% u偶ytkownik贸w klika organiczne wyniki podczas przegl膮dania czego艣.

- Podczas zakup贸w 67% u偶ytkownik贸w ufa wynikom ekologicznym

Wskazuje to, 偶e wyniki organiczne s膮 bardziej preferowane przez u偶ytkownik贸w Internetu. Ale nie zmniejszy to znaczenia us艂ug marketingowych PPC, poniewa偶 jest to najlepszy spos贸b na uzyskanie natychmiastowego ruchu i podniesienie wsp贸艂czynnika konwersji.

Wi臋c nie jest dobrze kwestionowa膰 si艂臋 jakichkolwiek us艂ug marketingowych. To zale偶y od tego, co wybierzesz i jak ulepszy膰 gr臋 i stworzy膰 autorytet na rynku. Ka偶dy ma swoje wady i zalety. Skaluj i doskonal z tym, kt贸ry pasuje do twoich potrzeb biznesowych online.

Powodzenia!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego potrzebujesz us艂ug SEO dla biznesu online

Organic SEO - co to naprawd臋 oznacza?